Przyglądając się w ostatnim czasie wielu placówkom detalicznym zauważyłem, że często są stosowane rozwiązania crossmerchandisingowe. Nazwa jak zwykle bardzo skomplikowana, ale nie o nazwę chodzi, a o cel biznesowy jaki za nią stoi. Na potrzeby tego artykułu w tytule zawarłem czym jest owy crossmerchandising, zaznaczając, że jest to skuteczne narzędzie zwiększające wartość koszyka w sklepie. […]
Standardem w wielu sklepach są marże handlowe – bez dodatkowych rabatów retrospektywnych i faktur marketingowych – na poziomie 15‑16 proc. Są sposoby, by nawet w bardzo konkurencyjnym otoczeniu podnieść je o 3‑4 proc. Doradzam sieciom handlowym i sklepom. Widzę, jak kardynalne błędy popełniają, gdy chcą za wszelką cenę zachować konkurencyjność cenową. Radykalnie schodzą z marży, co powoduje […]
Jedną z zasad merchandisingu stosowaną przez sklepy jest efekt obfitości towarowej. Prostym językiem można powiedzieć: „dużo sprzedaje więcej” i tak rzeczywiście jest w praktyce. Zasadę tę dość łatwo wprowadzić w sklepie, gdyż nie wymaga stosowania specjalnych i tajemniczych technik merchandisingowych. Należy jednak zwracać uwagę na szczegóły nawet w tak prostych praktykach, ponieważ obecnie Klient jest wrażliwy, […]
Potrzebujesz pomocy lub porady? Skontaktuj się ze mną na jeden ze sposobów podanych po lewej stronie!